Accueil | News | Concerts | Critiques | Intervious | Articles | Sources | E-Mail |
Groupes: Dodgy | Discographie | The Dodgy Album | Critiques |
1993
The Dodgy Album is an infectious debut that gets by as much on attitude as tunes. Although there are a handful of ringers, most of the record is driven by punchy power chords and sing-along choruses that are reminiscent of the Who at their peak. It's a fun and exciting debut. Stephen Thomas Erlewine, All-Music Guide
TRADUCTION: The Dodgy Album est un début infectieux qui se remarque autant sur son attitude que sur ses titres. Bien qu'il y ait une poignée de tubes, la plus grande partie du disque regorge d'accords plein de puissances et de refrains entraînants qui sont reminiscent des Who à leur apogée. C'est un permier opus fun et excitant. Whatever underhanded, double-dealing activity their name might imply, the London-based trio are plainly not out to short change anybody with their debut album. Produced by The Lightning Seeds Ian Broudie, this is perky guitar pop of the highest order that revels in its Englishness and rich '60s pickings without succumbing to the lure of simple pastiche. In a kinder climate both Lovebirds and the Who-some Water Under The Bridge would have got them nicely off the mark. As it is, they'll probably have to dig in for a long slog while the rest of the world catches up their unfashionable but infectious chirpinesss. But while bassist Nigel Clark can keep coming up with the hooks and harmonies as potent as I Need Another, Stand By Yourself and Never Again they should have no worries. The next medium-sized thing? There have been far less likely candidates than Dodgy. Peter Kane pour Q
TRADUCTION: Quelque soit l'activité sous-jacente, ambiguë, que le nom puisse impliquer, le trio venant de Londres ne sort d'ordinaire pas pour changer un tant soit peu n'importe qui avec leur premier album. Produit par Ian Broudie (Lightning Seeds), c'est de la guitar pop criarde du plus haut niveau qui se révèle dans son anglicité et les riches apports des sixties sans succomber dans le leurre du simple pastiche. Dans un climat plus propice, Water Under The Bridge (mix des Who et des Lovebirds) les aurait emmenés doucement hors de la normale. De fait, ils devront probablement creuser pour un bon bout de temps avant que le monde ne remarque leurs gazouillis hors modes. Mais tant que le bassiste Nigel Clark pourra pondre des refrains et des harmonies aussi puissantes que I Need Another, Stand By Yourself et Never Again, ils ne devraient avoir aucune inquiétude à se faire. La prochaine chose de taille moyenne? Il n'y a eu aucun candidat moins attendus que Dodgy. |